Friday, December 17, 2010

Bad day?

JUMAAT, 17 DISEMBER- Bilamana selesai solat jumaat, bapakku datang padaku. Beliau bilang `ambik keto meta, abah malas nk jalan jauh`. Aku segera ke tempat kejadian. Dikala hujan renyai-renyai, aku berlari anak ke kereta kancil berwarna `purple` di celah semak. Pintu dibuka perlahan-lahan, aku pun masuk ke dalam. aku mencapai kunci di dalam kocekku dan menghidupkan suis enjin keretaku. handbrakenya kutarik, clutch ditekan dan gear 1 dimasukkan. Malangnya, tayar keretaku `stuck`. Aku termenung dan berfikir seketika. Walaupun berada dalam kesulitan, semagatku sedikitpun tidak luntur, aq mencuba sedaya upaya. Aku menekan pedal minyak sekuat hatiku.

Alhamdulillah, lepas jua akhirnya keretaku yang `stuck` itu. Namun cubaan datang tanpa diduga, sebuah motosikal `yamaha reg sport` meluru di hadapanku dan dirempuh kancil `purple`. `Gedebuk!`, melayang pakcik yg bawak moto. Aku sepantas kilat mendapatkannya, merapatinya. Pakcik itu menengkingku, `mu tengok dok!`, `muto aku gano?!`. Aku mulai pucat, aku hanya mampu berkata `sorry pokcik, ambo x napok, tlindung dgn pokok etep`. walaupun begitu, aku sakit hati dengannya, menyesal plk x langgar sampai mampos. Setelah beberapa minit di`scolded`, bapakku datang memback-up. Beliau `berkecep-kiro` dgn `driver` moto. Akhirnya, semuanya selesai. Bapakku hulur not RM100 kepadanya. Katanya `ambiklah, wt beli ubat`.

...THE END...

P/s: Kadangkala kita dilanggar, kadangkala kita melanggar, bersabarlah menghadapinya.

5 comments:

  1. love this part : menyesal plk x langgar sampai mampos

    ReplyDelete
  2. lolop jh eh...
    aq masih punya hati seyh..

    ReplyDelete
  3. Bahh !
    Wahaha !
    Nasibb bekk join aku lepok hospital maleyy niw .
    Gyahaha ! :P

    ReplyDelete